رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت خدمات الکترونیکی از شرکت سپرده‌کذاری مرکزی را یکی از دغدغه‌های سهامداران عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا خدمات و امکاناتی که در شرکت سپرده‌گذاری وجود دارد به صورت الکترونیکی به سهامداران ارایه شود.

مجید عشقی امروز (پنجشنبه) در مراسم رونمایی از گواهی تمکن مالی که در غرفه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که امروز یکی از محصولات پرکاربرد سپرده‌گذاری به شکل الکترونیکی در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های سهامداران بحث دریافت خدمات الکترونیکی از این شرکت بود که روز گذشته موضوع حق تقدم الکترونیکی رونمایی و این خدمات برای چند شرکت آغاز شد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد که این اقدام باعث کوتاه شدن فرآیند پذیره نویسی سهام می‌شود. امروز هم در این مرکز، گواهی تمکن مالی رونمایی شد که مورد استفاده مراجع مختلف قرار می گیرد.

عشقی نصریج کرد: دغدغه فعالان بازار این است که فقط با فروش دارایی‌ها خود در بازار سرمایه می‌توانند از دارایی خود استفاده کنند و نهایت قادر به دریافت سود از دارایی خود در این بازار هستند.

وی ادامه داد: اکنون استفاده از ابزارهایی مانند گواهی تمکن مالی از طریق شرکت سپرده‌گذاری به صورت الکترونیکی در اختیار سهامداران قرار گرفته است که این امکان قبلا به صورت دستی در اختیار سهامداران بود، صدور آن هم مشکل ساز و دارای فرآیند پیچیده بود.

رییس سازمان بورس افزود: اکنون سهامداران از طریق این تارنما به آدرس https://ddn.csdiran.ir/login می‌توانند درخواست خود را ثبت و گواهی به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

عشقی همچنین گفت: تلاش داریم تا باقی خدمات و امکاناتی که در این شرکت وجود دارد به صورت الکترونیکی به سهامداران ارایه شود.

وی یادآور شد: استراتژی مدنظر این است تا باقی ارایه خدمات موجود در شرکت سپرده گذاری به صورت الکترونیکی در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

رییس سازمان بورس تصریح کرد: برنامه‌هایی که امسال در شرکت سپرده‌گذاری در دستور کار است، موضوع بهره‌برداری کامل از سامانه پس از معاملات است تا از این طریق خدمات کامل‌تری به سهامداران ارایه دهد.