سرمربی تیم بوکس پلیمر خرم‌آباد گفت: هدف ما از آوردن بوکسورهای خارجی پیشرفت این رشته بوده و در بستن قراردادها شان بوکسورهای خود را حفظ کرده‌ایم.

مرتضی سپهوند ، در مورد ورود پر قدرت تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد به رقابت‌های لیگ برتر بوکس، توضیح داد: کادر ما یکی از بهترین کادرهای لیگ است ک سابقه و رزومه قوی دارند. قرار است دو یا سه بوکسور خارجی هم به تیم ملحق شوند تا با قدرت در لیگ حاضر شویم. فعلا آمدن یک بوکسور خارجی به تیم قطعی شده و با دو بوکسور دیگر هم برای وزن‌های سنگین در حال رایزنی هستیم. 

او در مورد بوکسورهای ملی‌پوش تیم پلیمر خرم‌آلاد نیز گفت: در این فصل از مسابقات لیگ افتخار این را داریم که با امید احمدی صفا در وزن ۵۲ کیلوگرم، باقر فرجی در ۶۳ و شاهین موسوی در ۷۵ کیلوگرم کار کنیم. با درایت و حمایت اقای رحمتی ‌کار خود را محکم ‌شروع‌ کرده‌ایم ‌و جذب بوکسور خارجی هم به منظور پیشرفت این رشته در ایران است. 

پیشکسوت بوکس ایران، در پاسخ به این سوال که ورود بوکسورهای خارجی در این زمان کوتاه می‌تواند مفید باشد؟ اظهار کرد: مسلما انجام دادن تمرین و حتی یکی دو بازی رسمی با بوکسورهای مطرح دنیا هم کمک کننده است. ‌ورود ابن نفرات می‌تواند کمک کننده باشد. آمدن این بوکسورها و این که تن ملی‌پوشان ما به تن آن‌ها بخورد، قطعا بی تاثیر نیست. 

او افزود: کار کردن با بوکسورهای خوب خارجی در لیگ، برای ملی‌پوشان المپیکی ما هم مفید خواهد بود. ان‌شاءالله بقیه تیم‌ها هم این‌ کار را کنند. تیم پلیمر با قدرت وارد شده و ان‌شاءالله در دوره‌های بعد هم تیم‌های دیگر با قدرت و سرمایه‌گذاری بیش‌تری پا به میدان بگذارند. ما دو یا سه بوکسور خارجی خواهیم داشت که قطعا هم آن‌ها را در مسابقات به کار خواهیم گرفت.

قهرمان بوکس ایران و آسیا، درباره شروع تمرینات تیم پلیمر خرم آباد گفت: از امروز اردوی تیم ما آغاز می‌شود و قطعا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کار را استارت می‌زنیم. ملی‌پوشان به دلیل اردوها و بازی تدارکاتی تیم ملی یک مقدار با تاخیر به تیم ملحق می‌شوند. حدودا ده روز مانده به شروع مسابقات هم خارجی‌های تیم ما وارد اردو خواهند شد.

او درباره میزان مبالغ قرارداد بوکسورهای خارجی نیز گفت: مدیریت باشگاه سعی کرده است با مبالغی معقول این نفرات را جذب کند. هم‌چنین سعی کرده‌ایم طوری قرارداد ببندیم که شان ملی‌پوشان در مورد مسائل مالی حفظ شود. ضمن این که می‌خواهیم قراردادها انگیزه‌ای هم برای تیم‌های شرکت کننده باشد تا از لحاظ مالی نیز ملی‌پوشان را ساپورت‌ کرده باشیم. 

سپهوند با اشاره به تاثیر مثبت لیگ در پیشرفت بوکس، توضیح داد: مسلما با داشتن یک لیگ خوب می‌توانیم بوکسورهای ‌خوبی در لیگ ساخته و بوکسورهای با استعداد را هم شناسایی کنیم تا در تیم ملی از آن‌ها بهره برداری شود. ان‌شاءالله بتوانیم این طلسم نگرفتن ‌مدال در مسابقات جهانی و المپیک را با یک برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خوب بشکنیم.